Türkiye’nin ilk inovasyon okulu


Türkiye’nin ilköğretim ve okul öncesi seviyesinde ilk “inovasyon okulu” İstanbul Acıbadem’de açıldı. Avrupa Koleji Okulları’nın ABD’nin Kent State Üniversitesi işbirliğiyle kurduğu okul 21’inci yüzyılın yaratıcı bireylerini yetiştirmeyi amaçlıyor.




Katar’ın fütürist çizgiler taşıyan 2500 hektar büyüklüğündeki Ulusal Kongre Merkezi’nin büyük oditoryumunu dolduran 100 ülkeden 1200 uzman geçen ay “eğitimde inovasyonu” tartıştı. Katar Emiri’nin kurduğu vakfın desteklediği WISE inisiyatifinin (World Innovation Summit for Education) düzenlediği zirve üç yıldır yapılıyor ve her geçen gün katılımcıların tanıttığı eğitimde inovasyon örneklerinin sayısı katlanarak artıyor. 2010 depreminin yaralarını hâlâ saramayan, bulaşıcı hastalıkların pençesindeki Haiti’de Avrupa’da eğitim görmüş bir grup eğitimcinin kurduğu, ucuz tabletler ve internet sayesinde dünya çapında bir inovasyon okulu hale gelen Ecole Supérieure d’Infotronique d’Haïti en dikkat çeken örneklerden biriydi. WISE’ın destekçileri arasında Microsoft da var. “21’inci yüzyılın vasıflarını kazandıran” eğitimi destekleyen Microsoft, “açık sınıflar, katılımcı öğretim, zaman ve mekân tanımayan eğitim, teknoloji okuryazarlığı, ölçme değerlendirmede yenilikçi yaklaşımlar ve öğrenci merkezli eğitim” kriterlerini karşılayan okulları, “Innovative Schools World Tour” (İnovatif Okullar Dünya Turu) programına alıp destekliyor. Microsoft’un programına, aralarında Yunanistan, Romanya, hatta Mısır’ın da bulunduğu 20 kadar ülkeden 33 okul girebildi. Listede şu an için Türkiye’den okul yok amaçok yakında İstanbul’dan bir okul listede yer bulabilir.
 
Talip Emiroğlu:"“Acıbadem İnovasyon Okulu 21’inci yüzyılın ruhuna ve aklına uygun bir eğitim modelinin araştırıldığı bir eğitim laboratuvarı olacak”
Dünyada sayısı hızla artan inovasyon okullarının Türkiye’deki ilk örneği, İstanbul Acıbadem’de eğitime başladı. Avrupa Koleji Okulları’nın ABD’nin Kent State Üniversitesi işbirliğiyle kurduğu özel okul, ilk yılında anaokuluna hazırlık, anaokulu ve ilkokul birinci sınıflarında 180 öğrenciye eğitim veriyor. Avrupa Koleji Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Talip Emiroğlu, 20 milyon liraya mal olan Acıbadem İnovasyon Okulu’nun ana hedefinin “Geleceğin dünyasının avantajlı insanlarını yetiştirmek, akademik eğitimle üretkenliği birlikte yürütmek ve geleceğin meslekleri için şimdiden altyapı oluşturabilmek” olduğunu söylüyor. Bunun için İnovasyon Okulu programında,öğrencilerin bazı temel konularda becerilerinin geliştirilmesine odaklanıldı. Bunların başında öğrencilerin ana dili ve yabancı dillerdeki becerisi geliyor. Daha sonra sırayla matematik ve fen okuryazarlığı, iletişim ve işbirliği,  yaratıcılık, problem çözme, inisiyatif kullanabilme ve liderlik becerileri geliyor. 

Okul bu hedef doğrultusunda İngilizce eğitimini anaokulunda başlattı. İkinci dil İspanyolca’nın eğitimiyse ikinci sınıftan itibaren verilmeye başlanacak. Casper ile sağlanan işbirliği sayesinde öğrencilerin hepsinin dizüstü bilgisayarı bulunuyor. Daha ileri sınıflarda, yine Casper’ın sağlayacağı tablet bilgisayarlara geçilecek. Okul, tablet için özel eğitim programları da geliştiriyor. Öğretmenler de online bağlantısı bulunan akıllı tahtalar sayesinde konuları grafik, resim ve video desteğinde işleyebiliyor. Okul, bu akıllı tahtalar aracılığıyla ve Kent State Üniversitesi işbirliği sayesinde, dünyadaki benzeri okullarla canlı bağlantı kuracak, öğrenciler ve öğretmenleri ortak derste buluşturacak. Emiroğlu, “Acıbadem İnovasyon Okulu 21’inci yüzyılın ruhuna ve aklına uygun bir eğitim modelinin araştırıldığı bir eğitim laboratuvarı olacak” diyor.

Türkiye’nin ilk inovasyon okulunda eğitim süreçleri klasik yöntemlerden epey farklı. Her şeyden önce okulda katı bir hiyerarşi bulunmuyor. Okul müdürü Dr. Tuğba Korkmaz, “Okulumuzda öğretmenleri ‘eğitim lideri’, müdürüyse ‘okul lideri’ olarak adlandırıyoruz” diyerek özetliyor bu yeni kültürü. Amaç, eğitimde olabildiğince “yatay iletişim” modeli geliştirebilmek. Çünkü veliler, öğrenciler ve öğretmenlerin etkili bir öğrenme için bu sistemin birer “paydaşı” olması gerekiyor.

Etkili öğrenme yöntemleri oldukça farklı olacak. Örneğin “flipped class” yöntemi uygulanacak. Bu yöntemde öğrenci, videoya kaydedilmiş dersleri evde velileriyle birlikte izliyor, “ev ödevi”, yani egzersizler ise sınıfta yapılıyor. İnovasyon okulunda sınıflar olacak. Ancak zaman zaman ortak ders, deney ve etkinliklerde bir araya gelinecek. Korkmaz, bu yöntemlerle öğrencilere “zaman ve mêkan sınırlaması olmayan çoklu öğrenme, araştırma ve paylaşma kültürünü aşılamayı” amaçladıklarını söylüyor. Yöntemlerin bir diğer amacı ise inovatif bireyler yetiştirmek için olabildiğince özgür bir ortam yaratmak. Emiroğlu, “Özgürlük eğitimin olduğu kadar, inovasyonun da oksijenidir” diyor: “Okullar eğitimsel ve bilimsel gerçekleri öğretmekten öte, hayata geçirmesi gereken kurumlardır. Çocuğun, önce çocuk olduğunu unutmamak gerekir. Eğitim çocukları eğip büküp kalıba sokmak değildir. Çocuklar okula başlamadan önce günde ortalama 400 soru sorar. Eğitim bu soruları özgür bırakmalıdır. Acıbadem İnovasyon Okulu, özgürlükle yaşayan, yaşatan, mutlu kılan, üreten ve değerler yaratan bir kurum olmaya odaklanmıştır.”





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Geleceğin ulaşım araçları

Cristiano Ronaldo