Yük ve yolcu taşımacılığına talep artarken, çevre ve enerji maliyeti baskıları demiryolunun yıldızını yeniden parlatıyor. Geçen ay Türkiye’nin simgesel yapılarından biri işlevini yitirmenin burukluğu içindeydi. 105 yıllık Haydarpaşa Garı 19 Haziran’da son trenini uğurladı. Anadolu’yu İstanbul’a bağlayan raylar bundan sonra Haydarpaşa’da son bulmayacak. İnşa edilen hızlı tren hattı ve Gebze banliyö tren hattı Söğütlüçeşme’de sonlanacak ama Üsküdar üzerinden Marmaray ile Avrupa yakasına geçmek mümkün olacak. Birkaç yıl sonra üzerinde demiryolu hattı da bulunan üçüncü köprü İstanbul Boğazı’ndan demiryolu geçişini de sağlayacak. Türkiye’nin hızlı demiryolu ağırlıklı yeni demiryolu politikasının tek kurbanı Haydarpaşa olmayacak. Saatte 250 kilometre sürate çıkmayı hedefleyen trenler gereken hatlar inşa edilirken onlarca istasyon, tarihi olan-olmayan yüzlerce bina ve konut yıkılacak; hemzemin geçitler, köprüler kaldırılacak, hatları genişletme çalışmalarında yüzlerce ağaç kesilec...
Yorumlar
Yorum Gönder